Molts empresaris del país estan fent el pas cap a l’autoconsum. És una decisió estratègica i per a la rendibilitat del negoci, però a vegades ve acompanyada d’una burocràcia que pot confondre.
Recentment, en Font Serrat Asesores SLP, hem gestionat la recepció de notificacions de l’Agència Tributària sobre la inscripció en el registre territorial d’Impostos Especials (el conegut CIE). T’ha passat a tu també? Et preocupa haver de presentar el Model 560?
Aquí t’aclarim els punts clau perquè estigues ben tranquil:
✅ La clau és la potència: Si la teua instal·lació fotovoltaica té una potència nominal inferior a 100 kW, estàs de sort! Segons la normativa, aquest autoconsum està NO SUBJECTE a l’Impost Especial sobre l’Electricitat.
✅ Per a què serveix el CIE aleshores? Encara que no hages de pagar l’impost, l’administració necessita que la teua instal·lació estiga registrada. Tenir un codi CIE (Codi d’Inscripció d’Establiment) és com el «DNI» de les teues plaques, però no implica necessàriament que degues diners a Hisenda.
✅ Cal presentar el Model 560? Amb una instal·lació xicoteta o mitjana (<100 kW), legalment no hi ha obligació de liquidar per l’autoconsum. Això sí, estar ben assessorat és fonamental per a mantenir els censos al dia i evitar requeriments innecessaris.
En Font Serrat Asesores SLP, no només ens enfoquem a oferir els millors serveis de assessoria, sinó que també creiem que és vital entendre la tecnologia i com ens afecta administrativament a les empreses. L’energia solar és el futur de les nostres empreses, però sempre amb els deures fets.
Tens dubtes sobre l’autoconsum en el teu negoci? Parlem-ne als comentaris! 👇
#Autoconsum #EnergiaSolar #Pimes #Xàbia #Sostenibilitat #Impuestos #Model560 #TransicióEnergètica
